Lautstärkebegrenzung

Hallo! Als ich meinen Player das erste mal eingerichtet hatte, “stolperte” ich über einen Menu-Punkt der mich die Begrenzung aufheben lassen konnte. Nun habe ich ausversehen die Werkseinstellung wieder hergestellt und das “lauteste” Lied ist so leise, das ich manchmal nicht erkennen kann was gerade gespielt wird. Weil der Straßenverkehr zu laut ist oder in der U-Bahn Musikanten am spielen sind. Daher mein sehnlichster Wunsch zu erfahren wie ich diese Begrenzung wieder aufheben kann, auf dass ich wieder ungestört genießen kann… DANKE SCHON MAL IM VORAUS!! Mandos

English, please–until the Star Trek Universal Translator is put in place, this is an English-language forum . . . .

You most likely are facing the EU’s volume limitation, designed to protect your hearing and required under EU law.  To avoid this, reset the player under its Settings and choose a non-EU setting (such as U.S. or Rest of World–I forget the options) for the geographic region setting.  You also can do this by manually reapplying the player’s firmware (see the firmware thread above) and proceeding similarly. 

Auf wiedersehen.

English, please–until the Star Trek Universal Translator is put in place, this is an English-language forum . . . .

You most likely are facing the EU’s volume limitation, designed to protect your hearing and required under EU law.  To avoid this, Reset the player under its System Settings and choose a non-EU setting (such as U.S. or Rest of World–I forget the options) for the geographic region setting.  You also can do this by manually reapplying the player’s firmware (see the firmware thread above) and proceeding similarly. Once you have done this, the player should have a Volume setting under System Settings, which you then can set to high, for higher volume.

Auf wiedersehen.